Beställningsvillkor
Priser
Vi reserverar oss för pris och valutaförändringar samt kraftiga råvaruprishöjningar som ligger utanför vår kontroll. Momsen redovisas separat på fakturan. Reservation för ev. tryckfel.
Ordererkännande
Skickas via e-post till den uppgivna e-postadressen. Kund ansvarar för att kontrollera att allt stämmer, inom 24h skall upptäckta fel eller ändringar rapporteras till oss, efter det träder beställningen i kraft.
Betalningsvillkor
Normalt levereras mot 30 dagar netto till företag och förskottsbetalning för privatpersoner. För nya kunder sker sedvanlig kreditkontroll, där vi förbehåller oss rätten att kräva förskottsbetalning. Personnummer eller organisationsnummer ska alltid anges vid beställning. Vid skriftlig betalningspåminnelse tillkommer en påminnelseavgift på 50kr.
Leveranstid
Leveranstiden meddelas i varje enskilt fall och avser om inget annat anges tiden för lastdatum från fabrik.
Frakter och fraktkostnader
Kostnad för frakt tillkommer på alla beställningar, detta beräknas på volymen och vikten av det beställda samt leveransort. I övrigt ingår inte tidslossning eller inbärning av godset. Leverans sker med fraktbolag till er. Önskas annat/eget transportsätt än ovan nämnda, uppge transportbolag och ert kundnummer hos dessa. Vid export av varor gäller särskilda villkor. Kontakta oss för information.
Restorder
Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager.
Transportskador
Kontrollera alltid godset med chauffören så kolliantalet stämmer och att det inte är synliga skador på godset. Upptäcker du en skada anmäl det direkt till chauffören, som skall notera det på fraktsedeln innan du skriver på. Tag sedan kontakt med transportbolaget och B&L Lund AB så vi kan lösa det på ett smidigt sätt. Skadat gods ska anmälas till transportbolaget inom 7 dagar.
Returer
Varan skall skickas oskadad i originalförpackningen till oss inom 8 dagar, detta görs med ett avdrag på 25-30% av det fakturerade värdet beroende vilken produkt det gäller. Kunden betalar returfrakten. Vi löser inte ut försändelser belagda med lösen eller mottagarfrakt. Returrätten gäller ej för mått och specialbeställda varor. Retur ska ske med DHL, Posten eller Schenker.
Outlösta paket/varor
Om kunden inte löser ut de varor de beställt debiteras kunden för frakter och hantering.
Reklamation
Reklamation ska alltid anmälas per telefon till oss. Efter godkänd reklamation erhåller du returfraktsedlar och en retursedel som skall biläggas godset tillbaka. Du som kund kontaktar fraktbolaget för bokning av upphämtning av godset. Reklamerade varor skall skickas tillbaka i oanvänt skick.